Home » CRO

CRO

CRO (konverteringsoptimering)

Kunderna är här. Hur får vi dem att handla?

Du har gjort allting rätt. Sajten är uppe och snurrar, dina Google Ads kampanjer går som tåget och din TV-reklam driver tonvis med organiska brand-sökningar på Google. Det finns bara ett litet problem… Ingen handlar. Du får panik! Är det något fel på den nya sajten? Har vi problem med rapporteringen i Analytics? Är det falska besökare?

Även om den ovanstående frågeställningen kan vara relevant och bör undersökas så är oftast svaret betydligt mycket enklare än så. Dina kunder handlar inte eftersom din sajt inte inspirerar dem till köp eller, ännu värre, aktivt förhindrar kunderna från att genomföra sina köp. Det är här CRO (konverteringsoptimering) kommer in i bilden!

På optimalehandel.se har vi lång erfarenhet av att identifiera, kartlägga och åtgärda problem som sänker din konvertering och gör att dina marknadsföringskostnader skenar. Här hittar du artiklar med konkreta exempel på hur du själv kan identifiera och åtgärda dina “conversion killers”.